Кратък паноптикум* на политическата сцена от септември 2024 г.
Откриване на кампанията на Кирчовци, Кокорчовци & Co.: Посадихме своите круши!
Слоган на кампанията: Наслука до под кривата круша!
Откриване на кампанията на Коалиция “Вляво”: Приехме новите разноцветни другари!
Слоган на кампанията: Криво-ляво и все направо!
Откриване на кампанията на Дългия, Маймунката & Со.: Лапнахме микрофона и изтръгнахме кабелите!
Слоган на кампанията: С трици маймуни ще ловим!
Откриване на кампанията на Копейките: Спряхме им тока!
Слоган на кампанията: Прост народ = слаба държава + електрификация!
Откриване на кампаниите на Ново пукнало Корпулентния & Co. и Старо въстало ДС & Co.: Ако не можем да ги гушнем – ще ги лапнем!
Слоган на кампанията: Неграмотният цар ще е короновано магаре!
Откриване на кампанията на Гарант за рентабилност (на своите) Пожарникаря & Co.: Пак ще сме рентабилни!
Слоган на кампанията: На лъжата парите са дълги!
Има и още партии: Секира, Брадва, Напред, Назад, Онзи, Този, Син и Червен, а и 9-те конника, пардон, коалиции на Апокалипсиса. Общо 19+9 партии и коалиции, регистрирани за участие с номера в парламентарните избори в България през 2024 г. при очаквана избирателна активност от 19% реален + 9% купен вот с Мисия 19+9 за България 9999, на девет морета, с деветима души и 99 воеводи. Никой от тях не носи гените на Щастливеца и Цветан Радославов. Бай Ганьо е вече навсякъде и има изкуствен интелект на негово име, а България се преименова на Ганьония с реклама на хазартна компания директно в националния флаг и 9999 в левия десен ъгъл. Достатъчно.
А Алеко още ни пита: “А бе как ще изберем правителствени, откъде ще изкопаем избиратели?“ (“Бай Ганьо прави избори”, 1895 г., Алеко Константинов). ”Бай Ганьо прави избори“ е фейлетон, писан без желание, отбелязва в свой текст по-късно Пенчо Славейков.
*Паноптикум: музей, в който са събрани восъчни фигури на известни хора или на други редки и ценни предмети.