SHARE

Докато обмислях как да започна ревюто за „Истината за рекламата“ (обикновено го правя на последните 20-ина страници от всяка книга), идеята ми беше да говоря за това как понякога, за да погледнеш обективно на живота си, трябва да опиташ да излезеш извън себе си и да се погледнеш отвън.

Това е доста важен елемент от книгата, а и признавам, при мен често работи, когато трябва да се мисли трезво – ако не се харесваш отстрани, просто не го прави. И тогава, 10 страници преди края, дойде този абзац:

Най-добре можеш да видиш живота си от разстояние. От далечна перспектива. Това е принципът, от който се ръководя. По-лесно е, ако се отдалечиш и погледнеш оттам. Защото, ако не го направиш, ако вместо това се вкопчиш в другите, ако имаш нужда от тях, никога няма да ти се иска да ги пуснеш.

Това е наистина добра препратка към същността на романа, защото обикновено книгите с „рекламата“ в заглавието създават очакване или за изпълнен с чуждици и натруфени термини non-fiction, или захаросан като реклама на вафли чиклит. Всъщност творбата на Джон Кени се оказа добра съвременна проза, в която рекламисткият свят е просто контекст – един пораснал Холдън Колфийлд, почти оженил се, почти влюбен в асистентката си, почти достигнал върховете на професията си, почти щастлив от живота си.

В „Истината за рекламата“ ще намерите истината за живота на съвременните творци или поне на работещите в творческите индустрии. Вярвайте ми, след 10 години в ПР/рекламна/уеб агенция спираш да искаш да си говориш с клиенти, до гуша ти е дошло от техните прищевки, неизпълнение на срокове и промени „за вчера“. Същевременно обаче имаш куп лични проблеми, семейни драми и нужда от малко време за себе си (евентуално). Така че желанието за промяна у Финбар Долан е напълно разбираемо (аз я осъществих преди точно половин година – светът вече не е същият наистина).

Очаквайте спокойна, но същевременно изпълнена с ирония и особено със самоирония книга – точно както един добър копирайтър би я написал. С доста подробности от света на рекламата, които със сигурност ще са любопитни. И не, няма да има съвети как да осъществите пробив в сърцата на потенциалните си клиенти – it’s just life, not business.

Текстът е препубликуван от най-голямата българска онлайн медия за книги и четене – Аз чета.

SHARE
Журналист по образование и специалист по връзки с обществеността по професия. Създател на най-големия сайт за книги и четене в България - AzCheta.com, и преподавател по LinkedIn в Нов български университет.